Bloggstart!

Så var dagen här! Fredrik skulle skaffa blogg och han tog första bästa bloggsajt han kunde hitta och valde ett namn han tyckte passade in på sig själv och sen efter en kort titt på hemsidan började han skriva..

Hur skriver man blogg? En del har jag sett skriver om politik, jobb, ekonomi, skvaller och liknande. En del använder det som ett ställe att skriva av sig all världens bekymmer, vissa skriver dagbok medans andra bara flummar. Vi får se i vilken av dessa kategorier man kan placera min blogg sen.


Idag vaknade man ganska tidigt sisådär runt halv 9, skulle upp tidigt för att gå på personalmöte nere i hamnen där jag ska tillbringa min sommar. Det var ganska snabbt över, träffade Mackan där, fett gutt att ha nån kändis att jobba med! Ringde lite telefon innan jag kom hem, very nice! När jag kom hem käkade jag frukost, sen testade jag om trummorna fungerade som de skulle.

Eftermiddag, drog hem till Fredde för att lämna trumprylar och för att få skjuts till Strandpaviljongen där vi, Fredde, Jag, Martin och Johan skulle spela förband till ett 100% feminint blues-band senare på kvällen. Martin kom, Johan kom och även damerna ifrån Umeå kom. Vi hjälpte till att flytta in alla grejor och sen började soundcheckingen. De spelade en skön sorts blues, lite funkigt ibland med inslag av rock och munspel. När även vi, Söllscher Kvartett, hade soundcheckat tog vi lite luft på trädäcket och sedan började allt folk trilla in. Vi var taggade till tusen och var sugna på att bjuda på rejält gung och ös.
När tiden var inne presenterade de oss och vi gick fram på "scen" och efter Johans inräkning började vi ösa järnet till en smått omgjord version av Ack Värmeland Du Sköna. Publiken verkade glada och klappade händer, vi fortsatte vårt program till sista låt och därefter ville publiken ha ett extranummer och det fick dom kan jag lova!
När vi utvärderade kvällen kom vi fram till att det var den bästa spelning vi gjort någonsin, vilket känns oerhört gött! Mat och stålar fick vi för besväret, som i själva verket inte alls var ett besvär utan något väldigt väldigt roligt! Känns verkligen underbart att sitta där o swinga på trummorna!!

Söllscher Jazz Quartett
Bildtext: Söllscher Jazz Quartet tillsammans med sångerska Clara Brandt med solen i ansiktet. Alla är nöjda och glada efter en mycket väl genomförd spelning. Skål!




Justnu: Ganska trött, väldigt varm lite småtörstig och lite lättretad. Varje tangent som trycks fel är ett irritationsmoment av hög grad.


Jaha, detta ska räknas som mitt första blogg-inlägg. Hoppas det duger som intro till min blogg-karriär!
Sov gott!

Kommentarer
Postat av: Emelie

Jag tycker det är riktigt kul att du har skaffat blogg:)

Även fast jag inte har fått reda på det förräns typ nu, flera månader efter hehe :)

kram<3 /syrran

2008-08-09 @ 18:28:21
Postat av: Hanna

Tja fröken fredrik! Nu när jag har fattat att du skaffat blogg så ska jag kolla VARENDA dag. Kanske.. :P men fattar inte varför du skrev just ordet "irritationsmoment" ifall du var inne i en "skriva-fel-tangenter-hela-tiden-period". Finns det något lättare ord att skriva fel?? Haha gissa vilken Hanna förresten :D

2008-09-09 @ 15:53:07

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0