" Vad hade hänt om ambulansen och glassbilen bytt siren med varandra?"

" Fredrik, mansnamn av germanskt ursprung. Av fred och rik. Betydelsen är ungefär 'fredsfurste'.

Fredrik var ett av 1970- och 1980-talens starkaste modenamn i Sverige, men på 1990-talet planade trenden ut. År 1989 låg Fredrik på tredje plats men ramlade 1994 ut från tio-i-topp-listan. Den 31 december 2005 fanns det 93 889 personer folkbokförda i Sverige med namnet, varav 51 457 med det som tilltalsnamn/förstanamn. År 2003 fick 918 pojkar namnet, varav 162 fick det som tilltalsnamn/förstanamn.

Namnsdag: 18 juli (det enda mansnamnet under den så kallade fruntimmersveckan).

(Svenska smekformer av Fredrik är till exempel Fred, Freddan, Fredde och Freddy.) "


Som du nog förstår har jag namnsdag idag, eller ja,  den slutade för 2h och 28 minuter sen. Pappa o syrran köpte hallon och kladdekaka för att fira lite. Det va mumsigt! Idag gjorde jag något jag inte gjort på nästan två månader! Jag gick till gymmet, wiho! Ska försöka komma igång med det på allvar nu, blev aldrig något jätteseriöst i våras. När jag cyklade hem ifrån gymmet idag hörde jag en siren, tittade bort med brandkåren för att se om det var något där borta som tjöt, det visade sig att det var en ambulans, stor besvikelse. En ambulans betyder inget gott. Senare under min cykelväg hem hörde jag en siren till, det var Hemglass-bilen. En lustig tanke genomflög mitt huvud:

 " Vad hade hänt om ambulansen och Glassbilen bytt siren med varandra?"

När man hör ambulansen/hemglassbilen så associerar alla till olika saker. Men de flesta förknippar ju ambulansens sirenljud med något negativt, skador och sjukdom. Medans glassbilen ofta är glädje och förväntan, men kanske framför allt glass. Spännande tanke om de hade bytt signal, inget mer med det.

På tal om glass :D Idag jobbade jag bara 4h skönt faktiskt. Det regnade helt galet mycket, fick 5 kunder på 2.5 timmar, galet segt, haha! Alla va danskar, 100% av de 5 första kunderna i kiosken härstammade ifrån det danska kungariket. När jag kom hem snackade jag med schwester, sen glodde vi tredje avsnittet av Fresh Prince of Bel-Air. Det är en bra 90-talsserie kan jag tala om! =)

Kvällen spenderade jag dels med en tallrik kladdekaka, och dels nere på stan, närmre bestämt på Gjuteriplanen nere vid småbåtshamnen. Gänget ifrån Mullsjö som kommer hit varje år anordnar massa kul där nere. Drog ner ett par timmar o snackade med folk. Pratade bla med CarlJohan, längesen han o jag snackade på riktigt. Säkert 1 år sen.. väldigt synd, Calle är en utav de schysstaste människorna jag känner! Tommy kom förbi en sväng, fick prata massa sport och teknologi med honom. Annars va det mest kallprat med sedan länge kännt folk. 

Nu börjar tiden dra ihopa sig till sömndags. Imorn är jag ledig, ska bli skönt. Mamma o pappa ska till Malmö och syrran jobbar. Grejen är den, att egentligen är jag i desperat behov av ett Malmö-besök. Men föräldrarna ska inte in till stan, utan bara hänga på IKEA. De ska köpa nytt kök :)
Min gigantiska gäspning precis påminde mig om sängen, godnatt jord!


Kommentarer
Postat av: emma

Jag tror att det var ngt om danskarna jag skulle skriva :p Du vet väl att jag kan danska? :)

Jag tyckte iaf att det var en skön tanke det där med hemglassbilen och ambulansen!! :D Nu har du skaffat dig en till trogen läsare iaf :)

2008-07-20 @ 19:43:48
URL: http://nogg.se/emmaz
Postat av: emma

ps. din blogg blev väldigt snygg nu!

2008-07-20 @ 19:44:28
URL: http://nogg.se/emmaz

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0