Gårdagen + Idagdagen.

Egentligen orkar jag inte skriva ett blogg-inlägg just nu men känner lite att jag måste. Slängde precis iväg ett sms till Josephine, saknad är det verkligen. Två veckor snart, bara tre veckor kvar! Yippie, eller? tre veckor... det är ett tag till. Sitter just nu och lyssnar på 80-tals pop och låter den kalla midnattsvinden flyta in genom det svagt öppnade takfönstret.

Igår:
•Förmiddag - Stranden med mamma o pappa, stora vågor, starka strömmar. Inget bad, mest stå längs strandkanten o få vattenstänk på sig ifrån vågorna, rejäla vattenstänk kan jag säga. Vi va genomblöta efter en stund.
•Eftermiddag - Jobb - När jag kom dit o gjorde eftermiddagens första glass så upptäckte jag att ena glassboxen hade typ bara smält glass. Skitsvårt att göra kulor av kletig o rinnig glass, och kunden vill inte ha den heller. Mycket att göra, verkligen mycket! ( Visade sig att det skulle bli mycket mer att göra dagen därpå ).
Gudrun Schyman kom o köpte glass, mycket trevligt. Peter Stormares fulare tvilling kom också förbi, för typ tredje dagen i rad. Fick en väldigt konstig fråga efter jag gjort en glass åt en kund. Kunderna brukar fråga "Skulle du kunna ge mig några extra servetter?" Igår fick jag frågan: "Stolarna här, är dom till salu?". Knasig kvinna med knasig fråga. ( stolarna var förresten inte till salu )
Arbetsdagen slutade och jag låste upp cykeln o Jesper startade moppen, då märkte han till sin förfäran att bensinslangen hade spruckit/blivit snittad. In o hämta silvertejp o sen bara tuta o köra. Måste också tillägga en thai-människas felsägning i kiosken. Om det står mycket folk utanför kiosken ber man dom komma in inomhus för att beställa där istället. Thai skriker högt medans hon pekar mot ingången: " Det går bra att gå in i dörren här om ni vill beställa!". Jag kunde precis på gränsen hålla mig för skratt.

Idag:
•Jobbedag. Den jobbigaste jobbedagen hittills. Från halv 11 till halv 3 var det knökfullt med kunder, fanns alltid en kund att hjälpa, ingen tid till att tvätta av sig spilld glass, fylla på strutar/bägare, prata lite extra med någon kund eller anställd. Utan det var 100% göra glassar som gällde under fyra timmars tid. Om jag var trött i huvet efter det? Smått.
•När jag kom hem var det direkt till stranden med familjen, åkte till Sandby, hyffsat fin strand, men inte därför vi åkte dit, åkte dit för att vinden blåste på rätt håll. Så det var varmt i det vågfyllda vattnet.
•Pappa ville ha pizza ikväll, vi andra ville inte det, vi ville ha annat. Det blev att åka ner till hamnen o köpa mat där. Vi köpte i min kiosk! :D Aem och Poffe som hjälpte oss :) tack till er för god mat! mam, pap, sys beställde thai-mat. Eftersom jag käkar den thaimaten 4 ggr i veckan så käkade jag hamburgare istället. =) ( fick äta lite thaimat också, för mam o sys orkade inte allt! )
•Kvällen spenderades i soffan framför en film som mam o pap såg. Jag tittade i IKEA-katalogen och en katalog ifrån Ballingslöv-nånting. Kökssidorna som jag spanade in. Vi ska nämligen renovera köket inom mycket kort.

Nudå? Sova? jaa kanske det, ska lyssna lite reggae o sakta stänga ner alla internet-flikar först!
Adjö!

Kommentarer
Postat av: emma

vet du, thaimat och timeout låter ganska likadant om man säger det snabbt och på bred skånska :)

2008-07-28 @ 17:52:58
URL: http://nogg.se/emmaz
Postat av: Fredrik

hahah! :D Jaa det gör det! Fy va kul :p satt för mig själv precis o sa det flera ggr! :D



btw, kul att någon läser bloggen :)

2008-07-29 @ 14:05:35
URL: http://fredrikhagstrom.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0