Är du bikini-klar?


"Är du bikini-klar?" 
Precis innan jag stängde skåpet ovanför kylskåpet såg jag ett fling-paket det stod så på.

Är du bikini-klar? Passar du in i mallen som samhället skapat över hur man ska se ut? Är du så som alla andra vill att du ska vara?

Det är vad som ploppar upp i huvet när jag läser den rubriken. Måste man passa in för att inte bli tittad snett på? Man jämför omedvetet människor med varandra. Du vet dom där killarna i skolan som alltid hänger med varandra som är sådär lite barnsliga och spelar mesiga datorspel och luktar lite sämre än alla andra? Dom "passar inte in" om man jämför med alla andra. Hade man tittat på dem så som man gör även om man inte ständigt fått se rubriker som denna eller fått höra massa saker sägas som har samma budskap som rubriken ovan?

Äsch nu hinner jag inte komma till någon poäng med detta inlägget för att jag har lite saker o göra, gokväll! :D

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0