Mitt livs första simtävling

Helgen den 28-29 juni var det DM i Simrishamn på Tobisviksbadet. Josephine tävlade såklart och såfort min jobbdag var till ända så trampade jag ner till badet o beskådade tävlingarna.
Det första jag hörde var bara en massa oregelbundna skrik och tänkte vad i hela friden är nu detta. När jag kommer in på området o ser simmarna så ploppar deras huven upp ur vattnet lite då o då. Så fort något utav huvena ploppade var det någon som skrek jättehögt, för att heja på. Såg jätteroligt ut. De andra bara " va, vad är det som är så kul?". Jag hade roligt iaf  :)
Josse gick det bra för också, fick medaljer o allt!
Egentligen skulle Josse o hennes kompisar sova på vandrarhem, men vandrarhemmet blev fullt så Josse o Sara fick sova på ett annat vandrarhem. Då sa jag att Sara kunde ju göra precis som Josse hade gjort första natten, nämligen att sova hemma hos mig. Så inatt sov det två stycken trötta, glada, blonda simmare hos mig!

Helgen har gått väldigt fort, jobbigt eftersom tiden är dyrbar. Känns skönt att få träffa henne redan nästa vecka!


Ikväll är det EM-final i fotboll. Tyskland möter Spanien. Det var 14 år sedan Tyskland mötte Spanien i en fotbollsturnering. Spanien och Tyskland har mötts sju gånger i EM och VM slutspel. Då har Tyskland vunnit alla matcherna utom en enda gång. Vilket lag vinner ikväll?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0