Inactivity due to broken internet connection

Internet slutade fungera fredagmorgon. Jag kopplade ur routern och när jag sedan kopplade in modemet direkt till datorn så sket det sig. internet ville inte funka. ringer bredbandsleverantör, ringer modemleverantör. Flera timmar i telefonkö. ( Det hade varit åskoväder uppåt i landet så det var många som ringde o hade problem med trasiga modem ). I varje fall så köpte jag nytt modem och nya kablar, tänkte att då borde det ju funka. kopplar in allt måndagmorgon och tro det eller ej! Det funkar inte. Ringer telia ännu en gång och hör med dom. Det tar ungefär 1h innan han skickade en tekniker. Uteslutningsmetoden praktiserades på all utrustning. Alla telefoner kopplades ur, det nya modemet byttes ut mot det gamla, kablar ändrades osv osv. Forf utan resultat. Dom säger till mig att tidigast onsdag kommer teknikern o fixar det. Idag ringde han o sa han fixat det :D Så glad jag blev! :) Nu funkar det iaf och allt är frid o fröjd. Ska bara koppla in routern och skapa ett nätverk också! ;)




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0