Trådlöst nätverk

Justnu sitter jag och infinner mig i en härlig känsla av lycka och lättnad!
Jag har sen kl 17.42 varit engagerad i att få våran nyinköpta laptop att fungera korrekt. Operativsystemet fungerade bra ifrån allra första början, likaså alla andra mjukvaruprogram som fanns på datorn.
Sen kom det mest fruktade problemet av dom alla:
ROUTERN!
jag har aldrig pysslat med trådlösa nätverk och routrar innan, det är helt nytt! Har suttit ifrån tiden ja skrev innan tills NU. Jag är ganska trött i huvudet. Inställningar hit, inställningar dit.. Koppla sladdar dit o tillbaka, skitdrygt! Men tillslut fick jag det att fungera! Äntligen tänkte jag, så ser jag att nätverket inte är lösenordsskyddat! gah! men med lite hjälp av min "tarip"-kompis Twd  =)  mycket credd till honom! Nu fungerar allt som det ska! :D Nätverket är uppe! Underbart! Alla i familjen är glada och jag kan andas ut :)

det positiva med att sitta o pilla så mycket som jag gjort idag är att man lär sig menyerna och hur det fungerar! Nu kan jag det mkt bättre :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0